SAOPŠTENJE GLOBOS OSIGURANJA POVODOM SLUČAJA MITOS DOO

Beograd, 23. jun 2025. godine

Globos osiguranje pažljivo prati postupanje državnih organa u vezi sa turističkom agencijom Mitos doo, MB 21677116, o kojoj je obavešteno putem medija i od strane putnika koji su imali zaključen ugovor o putovanju sa navedenom agencijom, u svojstvu organizatora putovanja.

U cilju zaštite interesa putnika, važno je naglasiti da je za dalje postupanje Globos osiguranja neophodno sačekati zvanične informacije i postupanje nadležnih državnih organa, kako bi se ispunili zakonski uslovi za aktivaciju obaveza iz ugovora o osiguranju za slučaj insolventnosti.

Postupak utvrđivanja osiguranog slučaja

Prema važećim propisima, insolventnost turističke agencije može se smatrati osiguranim slučajem samo ako je utvrđena na jedan od sledećih načina:

• Rešenjem Privrednog suda o otvaranju stečajnog postupka,

• Potvrdom Narodne banke Srbije o nastupanju insolventnosti,

• Zapisnikom ili drugim aktom turističkog inspektora

• Drugom verodostojnom ispravom državnog organa

Nakon zvaničnog utvrđivanja insolventnosti, nadležni organi treba da identifikuju broj oštećenih putnika i visinu njihovih potraživanja. Osiguravač ispunjava obaveze u okviru ugovorene osigurane sume, pri čemu refundacija može biti celokupna ili delimična, u zavisnosti od odnosa vrednosti neizvršenih obaveza Mitos doo, kao organizatora putovanja i sume osiguranja koja je limitirana ugovorenim iznosom na polisi osiguranja.

 

Ko ima pravo na refundaciju?

Pravo na podnošenje zahteva za refundaciju imaju samo putnici čiji ugovor o putovanju jasno definiše da je Mitos doo organizator putovanja, što se može utvrditi u potpisanom ugovoru o putovanju i predstavlja osnov za ostvarivanje prava iz osiguranja.

U slučaju ispunjenja zakonskih uslova, biće potrebno da klijenti čiji je organizator putovanja Mitos doo dostave na mail komunikacije@globos.rs sledeće podatke: ime i prezime osobe/osoba koje je trebalo da putuju, kao i ime kontakt osobe sa brojem telefona, skeniran potpisan ugovor o putovanju, dokaz o uplati celog ili dela aranžmana, šta je agencija sugerisala da se preduzme, da li je od agencije dobijena usmena ili pisana informacija o otkazivanju aranžmana, da li je agencija ponudila bilo kakvu alternativnu opciju, kao što je povraćaj novca, zamensko putovanje ili drugo rešenje.

 

Ko nema pravo na refundaciju?

Ova polisa ne pokriva aranžmane u kojima je Mitos doo nastupao kao subagent, odnosno kada se u svojstvu organizatora putovanja pojavljuje druga agencija, što se jasno i navodi na samom Ugovoru o putovanju.

Takođe, pravo na refundaciju ne postoji u slučaju kada je putovanje realizovano preko organizatora čiji je Mitos doo subagent, kada je obezbeđeno zamensko putovanje ili su uplaćena sredstva na drugi način refundirana.

 

Dalji koraci i obaveštavanje putnika

Nakon što Globos osiguranje dobije relevantne informacije od nadležnih organa, javnost će biti i obaveštena putem zvaničnog sajta i drugih komunikacionih kanala o daljim koracima, načinu i proceduri potencijalne refundacije i o dokumentaciji koju je potrebno dostaviti.

Globos osiguranje ostaje posvećeno transparentnosti, zaštiti interesa osiguranih lica i postupanju u skladu sa zakonom i važećim uslovima osiguranja.